АТ “Дніпрогаз” продовжує безоплатно встановлювати абонентам газові лічильники: до кінця 2022 року планують встановити 18,5 тисячі таких приладів.
Про це в ексклюзивному інтерв'ю Суспільному розповів директор з капітального будівництва АТ «Дніпрогаз» Володимир Ткаченко.
За його даними, понад 20 тисяч абонентів підприємства зараз не мають індивідуальних приладів обліку. У середньому встановлюють 1 200-1 300 лічильників на місяць. Щоб вписатися в строки, компанії потрібно збільшити цей показник приблизно удвічі.
Про те, як під час війни встановлюють газові лічильники, чому виникають конфлікти між мешканцями та газовою службою, чи можна змінити загальнобудинковий лічильник на індивідуальний та чому абонентам, які не мають лічильників, припинять постачати газ з 1 січня 2023 року, — в інтерв’ю Володимира Ткаченка журналістці Суспільного Олександрі Тронь.
Попри важке становище та війну, яка триває, "Дніпрогаз" — це та компанія, яка має працювати стабільно та гарантовано забезпечувати, як подачу газу, так і свою працездатність. Тому цей вид діяльності — встановлення індивідуальних лічильників — "Дніпрогаз" не припиняв. Навпаки — посилюємо виробничі потужності та встановлюємо індивідуальні вузли обліку для побутових споживачів. Ми навіть перевиконуємо цей графік для того, щоб встигнути до 1 січня 2023 року встановити всі індивідуальні вузли обліку для побутових споживачів.
На поточний момент у нас загалом особових рахунків, які перебувають у зоні ліцензійної діяльності "Дніпрогазу", — 404 724. З них 23 673 не мають індивідуальних приладів обліку.
Платний вузол обліку, орієнтовно, встановлює і "Дніпрогаз", й інші організації, — це від 5 до 5,5 тисячі гривень.
Що стосується безоплатних вузлів обліку, то для населення це безкоштовно. Це діяльність в складі "Дніпрогазу". Тобто "Дніпрогаз" здійснює її, користуючись з тих коштів, які акумулюються всередині компанії.
І тут виникає питання. Деякі балансоутримувачі, голови ОСББ, розуміючи всю важливість того, що відбувається, організовують людей, телефонують мешканцям та готують фронт робіт. Щоб встановити лічильники всьому під' їзду, потрібно мати доступ до всіх квартир. Хазяїн квартири має підготувати місце (в нього є якісь меблі, посуд), звісно, що все це має бути прибрано. У такому випадку на встановлення лічильників 9-поверхівки йде декілька днів.
Буває інакше. Висить оголошення. Приїжджає команда "Дніпрогазу" встановлювати лічильник, вимикає газопостачання за вимогами правил безпеки. А люди неорганізовані: нікого немає вдома, ніхто не підготував приміщення. І далі — ланцюгова реакція. Потрібно, все ж таки, щоб всі були вдома. Тобто люди сидять без газу, ми не встановили лічильники, ми не можемо відновити газопостачання і назрівають конфлікти.
Лічильники мають бути встановлені, ресурси витрачені, графік складено, а робота не проводиться.
У такому випадку людина стикнеться з дилемою. Безоплатний вузол обліку ми йому вже не встановимо, оскільки закінчується строк, коли нам в тарифі НКРЕКП затвердило цю цифру, у "Дніпрогазу" грошей більше не буде. І людині доведеться звертатися за встановленням платного вузла обліку. Вона може до нас звернутися, може до іншої організації. Але вона заплатить за це вже гроші. І людина муситиме пройти всю ту процедуру, яку може пройти зараз, але колективно зі всіма мешканцями багатоквартирного будинку. Все одно навіть для встановлення одного вузла обліку, ми будемо вимушені припинити газопостачання всьому під' їзду, потім встановити йому лічильник, потім відновити газопостачання всього під'їзду. Але при цьому через один вузол обліку будуть страждати всі мешканці будинку.
Якщо ми говоримо про будинки старої будівлі, то всі прекрасно розуміють, що газові стояки йдуть всередині під' їзду, а далі заходять у тамбури. Різні системи газопостачання. І отримати можливість припинити газопостачання однієї квартири, не зачепивши інші, технічно неможливо. Тому, на жаль, тут ситуації "переміг/не переміг” — бути не може. І так, щоб інших не потурбувати, і так, щоб я встановив у своїй квартирі лічильник, й дайте мені газ, а те, що не бажає мій сусід — мене не стосується. На жаль, така ситуація не можлива. В більшості випадків. Так, це несправедливо. Проте інших механізмів, окрім, як вплинути на людину, яка категорично відмовляється, немає.
У випадку, якщо закон "Про житлово-комунальні послуги" буде ухвалено, і людина приєднається до публічного договору, то ймовірно, так. Але закон не ухвалено. Міністерство палива та енергетики і НКРЕКП механізму поки не розробили, не встановили граничні вартості, не розробили типову форму публічного договору. Даний процес зараз заморожено.
Що стосується графіка. Я пояснив складнощі. Якщо не буде зворотної ситуації. Ми можемо спрогнозувати на сайті, однозначно, що ось ці будинки будуть незабаром обслуговуватися нашими бригадами. Та все це розбивається об каміння відсутності зворотного зв'язку. Будь ласка, давайте зворотний зв'язок. Не тому, що це потрібно тільки вам, а й тому, що від вас залежить приїзд наших бригад до наступних споживачів. Тому прошу всіх мешканців Дніпра давати зворотний зв'язок, координуватися та допомагати нам ідеально виконувати нашу роботу. Ми на це налаштовані.
Автор: Александра Тронь
![]() |
Gorod`ській дозор |
![]() |
Фоторепортажі та галереї |
![]() |
Відео |
![]() |
Інтерв`ю |
![]() |
Блоги |
Новини компаній | |
Повідомити новину! | |
![]() |
Погода |
![]() |
Архів новин |
как такое может быть с точки зрения закона? Відповісти | З цитатою | Обговорення: 1