Сто років тому ці плани здавалися цілком реальними. Але їхньому здійсненню перешкодив ряд причин.
Громадський транспорт Дніпра періодично прагне вийти за межі міста.
Багато городян пам'ятають про нещодавній сміливий проект з'єднати тролейбусами на автономному ході Дніпро та Підгородне з виходом у перспективі на Новомосковськ.
Років 5-6 тому були навіть проведені випробування нової лінії! Але далі справа не пішла…
Ще сміливішими були плани щодо міжміських ліній трамваїв.
На самому початку ХХ століття трамваї планували запустити між Катеринославом та Новомосковськом.
А у 1930-х роках мешканці Дніпропетровська мали перспективу покататися на трамваї до Дніпродзержинська.
Про ці проекти нагадав відомий історик Дніпра Валентин Старостін:
«У 1901 році товариство "Катеринославський трамвай" вирішило спорудити трамвайну лінію через Дніпровський міст, вздовж залізниці, по Підгороднянському шосе до самого міста Новомосковська. Переговори затяглися, а економічна криза зробила цей проєкт неактуальним.
У 1909 році інженер Еміль Вюрглер виступив із проєктом вузькоколійки від станції "Нижньодніпровськ" вздовж, вже Новомосковського шосе, теж до самого міста Новомосковська. Неактуальним цей проєкт зробило затвердження урядових планів на будівництво залізниці Мерефа-Херсон.
При реалізації будь-якого із цих проєктів (а вони обидва були цілком реальні) ми б зараз мали суттєво іншу структуру Лівобережжя. І, відповідно, помітно інше місто в цілому.
А ось проєкт трамвайної лінії Дніпропетровськ - Дніпродзержинськ народжено у середині 1930-х років. Планована лінія мала продовжувати Кайдацьку гілку Дніпропетровського трамваю. На подив наміри її будівництва існували ще й у 1950-х роках (в усякому разі у генплані).
Насправді вона мало б що змінила у структурі міста, оскільки цей проєкт був швидше політичним, ніж інфраструктурним. На середину 1930-х років існували серйозні наміри щодо злиття двох міст. Одним із проявів ціих планів і було "вольове рішення" (ТМ) щодо будівництва нової лінії.
Проєктні роботи по ній ніколи розпочато не було.
Фоточка з "Київської Швейцарії" початку ХХ сторіччя допомагає зрозуміти суть проблем задуманого будівництва.
Формально концепція безупинного прогресу у нас і досі діє.
Ми і зараз можемо озвучити під неї щось величне.
Але розмах буде вже не той.
Нью-Васюки нам ніколи не наздогнати. Нема того польоту…».
Фото ілюстративні зі сторінки Валентина Старостіна
![]() |
Gorod`ській дозор |
![]() |
Фоторепортажі та галереї |
![]() |
Відео |
![]() |
Інтерв`ю |
![]() |
Блоги |
Новини компаній | |
Повідомити новину! | |
![]() |
Погода |
![]() |
Архів новин |
Чем обычные электрички , которые итак ходят в эти города, не устраивают? Меня только тем, что они старьё и пора их обновлять. Відповісти | З цитатою | Обговорення: 1