Згоден
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності та погоджуєтеся на використання файлів cookie.
Дніпро » Новини міста і регіону
Вт, 24 червня 2025
16:05

НОВИНИ МІСТА І РЕГІОНУ

Цьогоріч муніципальний Дніпровський трамвай святкує своє 114-річчя!

Цьогоріч муніципальний Дніпровський трамвай святкує своє 114-річчя!

123 роки тому в Катеринославі з'явилися приватні трамвайні лінії, а через 9 років Міська управа відкрила муніципальне трамвайний рух.

Про зародження дніпровського трамвая розповіли в групі" Дніпровський ЕЛЕКТРОТРАНСПОРТ ".

Трамвайний рух у м. Дніпрі відкрився 14 червня 1897 року за трьома лініями шістьма трамвайними вагончиками фірми ГАНС і К°. Підприємство знаходилось у власності бельгійського товариства. За перший рік роботи було перевезено понад два мільйони пасажирів. Трамвай приносив величезний прибуток, але Міська управа отримувала лише 2%, що відверто не влаштовувало.

У 1906 році відкрився альтернативний, муніципальний трамвайних рух. Депо влаштували у робочому селищі Брянського заводу. Міські трамваї не перетинались з лініями бельгійців. Один маршрут пролягав від Дому Боте (на розі просп. Яворницього та вул. Шмідта), підіймався до Пушкінського проспекту та повертав праворуч, до Брянського заводу. Інший маршрут йшов ліворуч, вулицею Великою Базарною до Короленка, звідти їхали до так званого вигону, або Нові плани. Це район теперішньої вул. Сікорського, кільце 4 та 16 маршрутів.

В ті часи заробітна плата у "трамвайників" була дуже високою - працівники майстерні отримували 14 рублів, вагоновожаті понад 19 рублів, а майстри рухомого складу та контактних мереж до 90 рублів.

Рухомий склад двох систем відрізнявся лише кольором. У міста були червоні вагони, у бельгійців - зелені. За кілька років проклали колії до Міської управи, що тоді знаходилась на перетині вул. Виконкоміської та Шевченка.

Станом на 1909 рік муніципальний трамвай мав 30 моторних та 6 причепних вагонів, довжина маршрутів склала 16 верст та 117 сажень. Річний прибуток склав 217 252 рублі. Цьому посприяло рішення влади про відміну пільг.

В наступні роки відбувався стрімкий розвиток трамвайної мережі. Прокладались колії до віддалених частин міста, новозбудованих заводів. Революція 1917 року позначилась на планах розвитку трамваю у місті. Але це зовсім інша історія, про яку розповімо у наступних постах


Gorod.dp.ua на Facebook.


JB  (29.05.20 06:39): Кто знает, где именно сделан последний снимок? Не могу опознать здание слева. Відповісти | З цитатою | Обговорення: 1
опозиция  (28.05.20 15:46): кто копает под мера ,вопрос риторический. Отстаивателям ветхих зданий напомним,сколько от них бывает горя . И жить на помойке -плохо. Відповісти | З цитатою | Обговорення: 1
житель  (28.05.20 14:57): на фото, город 114 лет назад выглядел намного чище и цивильнее, чем в "эпоху правления мега-мэра Бориса Филатова" Відповісти | З цитатою | Обговорення: 1
Галя  (28.05.20 14:28): "Снесли" слишком общая формулировка. Филатов подписал разрешение на снос самого старого в европе трамвайного дэпо. Відповісти | З цитатою
Дозорный  (28.05.20 14:17): Это всё очень мило, новы забыли написать, что несколько лет назад, при молчаливой поддержке властей, в Днепре снесли старинное здание первого Екатеринославского депо, между прочим, - старейшее в Европе. Відповісти | З цитатою | Обговорення: 1
1
Gorod.dp.ua не несе відповідальності за зміст опублікованих на сайті рецензій користувачів, тому що вони виражають думку користувачів і не є редакційним матеріалом.

Gorod`ской дозор | Обговорити тему на форумах | Розмістити оглошення

Інші новини:

ЗВЕРНИТЬ УВАГУ!
Популярні*:
 за коментарями | за переглядами

* - за 7 днів | за 30 днів | Докладніше
Цифра:
50
років «Китайській стіні» на Перемозі

Джерело
copyright © gorod.dp.ua
Всі права захищені. Використання матеріалів сайту можливо тільки з дозволу власника.

Про проект :: Реклама на сайті