Часом за світло, тепло, газ, воду і квартиру не платять не тільки малозабезпечені, а й цілком заможні громадяни. Для деяких причиною стає надмірна зайнятість і постійні черги в банках і касах, а інші не платять за комунальні послуги, тому що вважають, що одержують їх не в повному обсязі.
Як спонукати оплачувати?
Оригінальний спосіб придумали в Нікополі. Там місцева влада заохотила пільговим тарифом тих, хто вчасно оплачує рахунки комунальників. Якщо людина розрахувалася за тепло до 20-го числа поточного місяця або на місяць уперед, їй надається знижка 2,28 гривні за квадратний метр. Тим же, хто компенсував витрати за весь опалювальний сезон, надається знижка 3,28 грн. за кв. м. Різницю компенсують за кошти місцевого бюджету.
Тож, вчасно оплачуючи тепло, родина може заощадити близько 50 гривень на місяць. Реформа вже принесла свої плоди. Усе більше нікопольчан стали платити за тепло, а постачальники теплоенергії перестали порушувати температурний режим.
У Києві голова міської держадміністрації О. Попов ініціював введення знижки для сумлінних платників, і з початку року борги за компослуги зменшились на 12%.
Дніпропетровська міська влада методи нікопольської не схвалює.
— Є закон, згідно з яким за комунальні послуги треба платити, до чого тут заохочення? — дивується начальник міськжитлоуправління Дніпропетровської міськради Олег Хорунжий і додає: — Якщо в Нікополі є гроші на доплати людям, нехай платять, у нас додаткових коштів нема.
За його словами, час, коли боржників умовляли заплатити, минув, нині боргові питання вирішують у судовому порядку. Це й не дивно, адже борг населення міста тільки по квартплаті становить уже 84 млн. гривень.
Переймати методи нікопольчан не поспішають і дніпропетровські теплопостачальні компанії.
— Підприємство в нас збиткове, тому не можемо робити знижок. Зараз спілкуємося з боржниками через суд, адже борг населення перед нашою компанією дорівнює вже 187 мільйонів 925 тисяч гривень, — розповів Володимир Яремака, заступник директора найбільшого постачальника теплоенергії в Дніпропетровську МКП «Дніпропетровські міські теплові мережі».
«Дніпрообленерго» теж намагається стимулювати громадян вчасно платити за світло.
— По-перше, ми почали активно відключати боржників. Тільки з початку квітня були відрізані від електроенергії 11 тисяч абонентів, — розповідає керівник відділу зовнішніх зв’язків, начальник прес-служби КП «Дніпрообленерго» Алла Гурова. — По-друге, для того, щоб можна було заощаджувати гроші, пропонуємо людям установку трьохзонних лічильників (за ними тариф на електроенергію залежить від часу доби). Третій напрям роботи з населенням — проведення днів відкритих дверей двічі за рік — навесні й восени. В ці дні будь-який споживач може безплатно скласти заявку на перевірку обліку/неврахування електроенергії в його квартирі. Для зручності оплати послуги й перевірки стану рахунку ми ввели для абонентів безплатну послугу «Особистий кабінет». Тепер оплатити електроенергію можна, не виходячи з дому.
Незважаючи на активну роботу з населенням, «Дніпрообленерго» поки ще зазнає збитків. Борг регіону перед компанією сьогодні 1,5 млрд. гривень, з яких 140 млн. заборгували звичайні споживачі. В обласному центрі ж недоплатили за світло 54,3 млн. гривень.
Конкурс на найкращого платника
Цікавий метод заохочення населення до своєчасної оплати започаткували і в «Дніпрогазі». Торік підприємство провело конкурс на найкращого платника. Переможцям, якими ставали громадяни пільгових категорій, щомісяця упродовж року коштом «Дніпрогазу» безплатно встановлювали нове газове обладнання.
Цього року такий конкурс поки не проводився. Тим часом, городяни заборгували «Дніпрогазу» уже 128 млн. гривень, 17 млн. з яких недоплатили тільки з початку року.
— Сьогодні ми ведемо претензійно-позовну роботу й відключаємо боржників від подачі газу. В 2012-му уже відрізали 1200 абонентів, — розповіла начальник абонентської служби ВАТ «Дніпрогаз» Лариса Усата.
Чималий борг у населення міста й перед водоканалом — 196,5 млн. гривень. За словами начальника управління «Водозбут» Людмили Тонкопій, зі споживачами проводять роз’яснювальну роботу, на злісних боржників підприємство подає позов. Комунальники радять встановлювати лічильники холодної й гарячої води.
Щодо способів оплати, на думку начальника міськжитлоуправління Олега Хорунжого, хоч влада й пропагує нові технічні можливості й навіть оснастила дніпропетровські ЖЕКи терміналами, люди до технічної революції поки не готові і за звичкою платять у касах.
Найкраще розраховуються у Петриківці
За інформацією Головного управління статистики у Дніпропетровській області, у лютому 2012 р. рівень оплати населенням за житлово-комунальні послуги в середньому по області становив 75% (торік — 76%).
Найвищий рівень розрахунків мешканців був у Петриківському районі (119%), найнижчий — у Дніпродзержинську (63%). Жителями Дніпропетровська сплачено 70% нарахованих сум.
Оплата населенням у неповному обсязі за надані послуги викликає накопичення боргів. Так, станом на 1 березня 2012 р. мешканці Дніпропетровщини за спожиті житлово-комунальні послуги заборгували 2,1 млрд. грн., крім того, за електропостачання — 127 млн. грн.
Як і раніше, найбільша сума боргу — з оплати централізованого опалення та гарячого водопостачання: на кожного боржника припадає у середньому 1965 грн.
Погашенню населенням заборгованості сприяє можливість укладення договорів на реструктуризацію боргів. У лютому 2012 р. в області було укладено 844 договори на 2,5 млн. грн., погашено боргів на 2 млн. грн.
Способи оплати комунальних послуг
Оплата через «Ощадбанк» (ощадкаси).
Плюс — немає комісії (але якщо ваш ЖЕК не уклав договір з «Ощадбанком», вона становить 2 гривні). Мінус — черги.
Оплата через інший банк.
Плюс — у багатьох банках є пільги на оплату комунальних послуг для населення (приміром, для тих, у кого є пенсійні карти). Мінус — черги, комісія, необхідність враховувати час роботи банку.
Оплата через Інтернет.
Плюс — оплата прямо з дому. Мінус — ризик постраждати в результаті хакерської атаки (на сайті вводиться конфіденційна інформація), відсутність квитанції.
Оплата через банкомати.
Плюс — економія часу й грошей (немає комісії й черг). Мінус — поки що недостатньо розвинена банкоматна мережа.
Оплата через термінали самообслуговування, касомати.
Плюс — не треба стояти в черзі в касу. Мінус — обмеження по використовуваних номіналах і якості купюр, відсутність можливості оплати «під розрахунок», у випадку збою чи відсутності паперу — неможливість одержати чек.
Оплата через Інтернет-банкинг.
Щоб виконати фінансову операцію, потрібна платіжна карта банку і комп’ютер з Інтернетом.
Автор: Алена Дрыга
Gorod`ской дозор | |
Фоторепортажи и галереи | |
Видео | |
Интервью | |
Блоги | |
Новости компаний | |
Сообщить новость! | |
Погода | |
Архив новостей |
В этой фразе перепутаны местами слова "стали" и "перестали"... Ответить | С цитатой
Умный не платит вообще, в крайнем случая через год.
Я, к сожалению, лох... Ответить | С цитатой
Что делаю я... честно собираю все квитанции и вместо того, что бы платить по счетам кладу эту сумму на депозит. Инфляция плюс проценты по вкладу на конец года дают порядка 20% экономии. И в конце декабря я плачу одной платежкой за весь год.
Были бы скидки при оплате - платил бы сразу... Ответить | С цитатой | Обсуждение: 1