Згоден
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності та погоджуєтеся на використання файлів cookie.
Дніпро » Новини міста і регіону
Ср, 22 жовтня 2025
13:36

НОВИНИ МІСТА І РЕГІОНУ

На ремонт доріг під час війни на Дніпропетровщині витрачають мільярди гривень

На ремонт доріг під час війни на Дніпропетровщині витрачають мільярди гривень

При цьому влада приховує від громадськості та журналістів точні суми грошей, які були витрачені на ремонт доріг, починаючи з лютого 2022 року.

Безперечно, навіть під час повномасштабної війни дороги необхідно ремонтувати. Особливо це актуально для прифронтових районів, якими йде доставка всього необхідного на передову та евакуацію мирних людей.

Інша річ, що найчастіше дороги ремонтують за величезні гроші. І часто - не в життєво необхідних районах та кварталах. Міський сайт неодноразово розповідав про космічні ціни на ремонт доріг в області.

«Антикорупційна правозахисна рада» спробувала з'ясувати, скільки грошей на ремонт доріг у Дніпропетровській області загалом та у її містах зокрема було витрачено за вже майже 4 роки війни. Це виявилося дуже важким завданням через закритість влади.

Ось що у журналістів-розслідувачів вийшло:

«2,5 МІЛЬЯРДА ГРИВЕНЬ НА ДОРОГИ ДНІПРОПЕТРОВЩИНИ: ЩО ПРИХОВУЄ ДНІПРОВСЬКА МІСЬКРАДА І ЧОМУ ДАНІ НЕ ПУБЛІКУЮТЬ

Тисячі кілометрів доріг Дніпропетровської області — це артерії, якими рухається економіка регіону. Але разом із грошима платників податків, які мали б стати якісним асфальтом, з’являються питання: куди зникають мільярди, і чому чиновники не хочуть про це говорити?

Офіційні відповіді на запити журналістів

Інформаційне агентство «Антикорупційна правозахисна рада» (ІА АПР) надіслало запити до Дніпровської міської ради та Дніпропетровської обласної (військової) адміністрації.

ОДА (ОВА) надала часткову відповідь — офіційні дані лише щодо ремонту доріг місцевого значення.

Дніпровська міська рада, у свою чергу, відмовилася надати будь-яку інформацію. Начальниця департаменту забезпечення діяльності виконавчих органів Ірина Янкіна назвала її «непублічною».

Відмова надати фінансові дані — порушення закону про доступ до публічної інформації. Проти Янкіної вже подана скарга до Уповноваженого з прав людини. Це не перший випадок, коли посадовиця відмовляється співпрацювати з журналістами, що може свідчити про спробу приховати можливі корупційні схеми.

Скільки витратили на дороги області (за офіційною відповіддю ОДА)

За 2022–2025 роки укладено договори на ремонт і реконструкцію доріг на суму 2 502 357 632 грн із шістьма основними підрядниками:

ТОВ «Будрегіон»

ТОВ «Ростдорстрой»

ТОВ «Автомагістраль-Південь»

ТОВ «КОМ+ТРАНС»

ДП «Дніпродор» (ТОВ «Вайт»)

ТОВ «УБФ "Інвестбуд"»

Розподіл коштів по роках:

2022 рік – 1,93 млрд грн

2023 рік – 1,08 млрд грн

2024 рік – 283 млн грн

2025 рік (на серпень) – 148 млн грн

Усе виглядає ідеально: тендери проводилися через ProZorro, контроль здійснює Державна аудиторська служба, а корупційних випадків офіційно не зафіксовано. Але відсутність скарг — це не завжди відсутність проблем.

“Білий шум” контролю

Відповідь Департаменту ЖКГ виглядає як взірець прозорості на папері, але не дає змоги зрозуміти головного — де саме ремонтували, хто перевіряв і як оцінювали якість робіт.

Технічний нагляд, лабораторні випробування, аудити — усе згадується формально. Інформації про зв’язки підрядників із чиновниками, результати перевірок чи судові справи — немає.

Утримання доріг — ще темніша зона

Під час аналізу журналісти ІА АПР звернули увагу: “ремонт” — не головна стаття витрат.

Є ще “експлуатаційне утримання”, і саме туди часто “зливають” найбільші суми.

Схема проста:

Тендер оформлюється не як «ремонт конкретної ділянки», а як «послуга з утримання доріг».

У технічному завданні немає точних адрес чи обсягів.

Вартість робіт визначають довільно — «зі стелі».

Підряди отримують «свої» фірми без доказів реальної спроможності виконати роботи.

Результат — мільярдні договори без конкретики, а у звітах — «десь там утримували».

Наступний крок журналістів — запит щодо утримання доріг.

Очікується, що Янкіна знову відмовить, але відповідь від ОВА може пролити світло на те, куди справді йдуть дорожні гроші області.

Висновок:

На папері — прозорість і стабільність. На практиці — інформаційна стіна, “мовчання” чиновників і невидимі мільярди.

Без незалежного аудиту та громадського контролю ці дороги ризикують залишитися “паперовими”, а не справжніми шляхами розвитку області».




Gorod.dp.ua на Facebook.

Gorod.dp.ua не несе відповідальності за зміст опублікованих на сайті рецензій користувачів, тому що вони виражають думку користувачів і не є редакційним матеріалом.

Gorod`ской дозор | Обговорити тему на форумах | Розмістити оглошення

Інші новини:

ЗВЕРНИТЬ УВАГУ!
Популярні*:
 за коментарями | за переглядами

* - за 7 днів | за 30 днів | Докладніше
Цифра:
120
років тому перших учнів прийняло Комерційне училище

Джерело
copyright © gorod.dp.ua
Всі права захищені. Використання матеріалів сайту можливо тільки з дозволу власника.

Про проект :: Реклама на сайті