29-го серпня в Україні відзначають День авіації. 11 телеканал підготував ексклюзивні матеріали про роботу пілотів та авіадиспетчерів.
Олена – ця тендітна на перший погляд дівчина – диспетчерка Украероруху. Працює на вежі в самому серці летовища – біля злітної смуги. Зараз буквально на наших очах вона приніматиме борт з Борисполя. У небі його поки не видно, проте усі дані вже є – на моніторах.
На іншому моніторі – і за цим теж треба постійно слідкувати – найточніші погодні дані. Іноді, розповідає Олена, літаки доводиться приймати в екстремальних умовах.
Тим часом з-під хмар виринає київський борт.
Авіадиспетчерка дає дозвіл на посадку.
Олена уважно спостерігає за літаком у бінокль. Робота не закінчується й після приземлення. Треба якнайшвидше звільнити смугу.
Як діяти у надзвичайних ситуаціях – фахівців тренують поряд – у диспетчерському центрі Украероруху. В комп’ютері інструктори генерують позаштатну ситуацію: літак у повітрі – горить.
Диспетчер реагує блискавично. Досвідчені диспетчери кажуть: така підготовка для початківців – безцінна.
А ще – на Дніпровському летовищі є місце, де рятувальники відпрацьовують надзвичайні випадки. Колись величні машини – тепер ці красені – лишень макети для тренувань.
Робота, що вимагає неабиякої відповідальності та стресостійкості може дарувати море щастя – доводить Олена на власному прикладі. Дівчина вже 10 років працює авіадиспетчеркою.
Дніпровський центр керування польотами — один з чотирьох в Україні. У руках наших фахівців контроль над небом Дніпропетровщини та частково ще шести сусідніх областей та Криму.
На моніторах в диспетчерів — наче зоряна карта.
Замість міст та доріг — тільки аеропорти та віртуальні точки. По них й будують повітряні маршрути. Небо поділене не сектори. За кожен відповідає хтось із диспетчерів.
Переговори з літаками ведуть переважно англійською. Так вимагає регламент, та й пілотам зручніше.
Літаки в небі видно завдяки двом величезним радіолокаторам, що стоять біля Дніпропетровського летовища. Радіус дії ось цього – 450 кілометрів.
До анексії Криму та збиття малазійського Боїнга щодня над Дніпропетровщиною пролітало зо дві сотні літаків. Тепер — у рази менше.
Через пандемію коронавірусу трафік зменшився ще більше, проте роботи диспетчерам вистачає. Між бортами завжди має бути безпечна дистанція, а пілоти мають встигати виконувати команди.
Одночасно у центрі працюють близько двадцяти диспетчерів. За добу вони змінюються тричі. За нормами у кожного близько 8 годин роботи. Заходи безпеки — безпрецедентні.
Тільки-но погляньте, який красень. Сьогодні нам випала честь поспілкуватися із пілотом цього повітряного судна.
Зворотній рейс за півтори години. Екіпажу треба встигнути усе! Пасажири тільки покидають салон, а підготовка до нового злету вже йде повним ходом. Біля трапу нас зустрічає командир повітряного судна — Володимир Янковий.
Разом оглядаємо літак.
Двигун — гордість цього літака, каже Володимир. Багатотонну машину підіймають 2 гвинти діаметром 5 метрів. Вони потужні й водночас легкі, із карбону.
Також командир контролює процес заправки.
У авіації Володимир майже 40 років. Половину з них відлітав військовим пілотом. З 2004-го працює у комерційних авіакомпаніях. Роботою, каже, задоволений.
Проте графік — специфічний. Часто доводиться ночувати у чужих містах, далеко від рідних. У Володимира, до речі, 2 дочки та аж троє онуків.
Літаку усього 4 роки, тож у кабіні все комп’ютеризоване.
Та головний елемент управління — штурвал — механічний. Ним пілот навіть дає трохи покерувати.
“Я вам хочу сказати, керувати не так то й важко. Відчувається якась точність — дуже точно можна відкоригувати положення, в якому ти його тримаєш.”
Поки Володимир перевіряє усі системи в кабіні, салон приводять до ладу стюардеси. Юлія працює тут уже понад 10 років. Каже, найбільше подобається спілкуватися із людьми.
Проте робота на висоті потребує неабиякої відповідальності та стресостійкості.
А також турботи у всьому. Ось, приміром, сьогодні під час висадки з літака допомога знадобилася пані Марії. Ми бажаємо екіпажу щасливої дороги без повітряних ям та м’якої посадки.
Gorod`ській дозор | |
Фоторепортажі та галереї | |
Відео | |
Інтерв`ю | |
Блоги | |
Новини компаній | |
Повідомити новину! | |
Погода | |
Архів новин |
А постеснялись написать что на русском и английском? Украинский не является языком переговоров. Відповісти | З цитатою
УКР ENG APP
Регистрация
Вход
Городской сайт Днепра
Новости Днепра
[Архив новостей]
2020-08-29
Рост количества больных COVID-19 может привести к более жестким карантинным ограничениям в области
Рост количества больных COVID-19 может привести к более жестким карантинным ограничениям в области
В области наблюдается рост количества больных COVID-19. Это очень негативная тенденция, - считает Главный санитарный врач Днепропетровской области Роман Чуб.
Область из «зеленой» зоны может перейти в «желтую», что приведет к более жестким карантинным ограничениям.
Что должен сделать каждый человек, чтобы негативная тенденция прекратилась? Смотрите в интервью главного санитарного врача области Романа Чуба.
Пресc-служба Областного совета
##: коронавирус, эпидемии, карантин
Gorod.dp.ua на Facebook.
Новобудови Дніпра
ЖК Днепровская Брама
Рядом парковая зона 1-к. квартиры от 723 550 грн
2 Оставить комментарий
Отсортировать по дате
1 Відповісти | З цитатою