Згоден
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності та погоджуєтеся на використання файлів cookie.
Дніпро » Новини міста і регіону
Ср, 29 травня 2024
11:16

НОВИНИ МІСТА І РЕГІОНУ

День авіації: як в дніпровському аеропорту працюють диспетчерська вишка і центр управління польотами

День авіації: як в дніпровському аеропорту працюють диспетчерська вишка і    центр управління польотами

29-го серпня в Україні відзначають День авіації. 11 телеканал підготував ексклюзивні матеріали про роботу пілотів та авіадиспетчерів.

Диспетчерська вежа

А ви коли-небудь бачили, як виглядає аеродромна диспетчерська вежа? Нашим кореспондентам вдалося туди потрапити та поспілкуватися із фахівцями, що керують злетами та посадками літаків! Просто зараз в ефірі другий сюжет до Дня авіації України.

Олена – ця тендітна на перший погляд дівчина – диспетчерка Украероруху. Працює на вежі в самому серці летовища – біля злітної смуги. Зараз буквально на наших очах вона приніматиме борт з Борисполя. У небі його поки не видно, проте усі дані вже є – на моніторах.

На іншому моніторі – і за цим теж треба постійно слідкувати – найточніші погодні дані. Іноді, розповідає Олена, літаки доводиться приймати в екстремальних умовах.

Тим часом з-під хмар виринає київський борт.

Авіадиспетчерка дає дозвіл на посадку.

Олена уважно спостерігає за літаком у бінокль. Робота не закінчується й після приземлення. Треба якнайшвидше звільнити смугу.

Як діяти у надзвичайних ситуаціях – фахівців тренують поряд – у диспетчерському центрі Украероруху. В комп’ютері інструктори генерують позаштатну ситуацію: літак у повітрі – горить.

Диспетчер реагує блискавично. Досвідчені диспетчери кажуть: така підготовка для початківців – безцінна.

А ще – на Дніпровському летовищі є місце, де рятувальники відпрацьовують надзвичайні випадки. Колись величні машини – тепер ці красені – лишень макети для тренувань.

Робота, що вимагає неабиякої відповідальності та стресостійкості може дарувати море щастя – доводить Олена на власному прикладі. Дівчина вже 10 років працює авіадиспетчеркою.

Дніпровський центр керування польотами


Як керувати декількома літаками одночасно та прокладати повітряні маршрути — точно знають українські авіадиспетчери! Нашим кореспондентам вдалося потрапити у святая-святих — Диспетчерський центр Украероруху.

Дніпровський центр керування польотами — один з чотирьох в Україні. У руках наших фахівців контроль над небом Дніпропетровщини та частково ще шести сусідніх областей та Криму.

На моніторах в диспетчерів — наче зоряна карта.

Замість міст та доріг — тільки аеропорти та віртуальні точки. По них й будують повітряні маршрути. Небо поділене не сектори. За кожен відповідає хтось із диспетчерів.

Переговори з літаками ведуть переважно англійською. Так вимагає регламент, та й пілотам зручніше.

Літаки в небі видно завдяки двом величезним радіолокаторам, що стоять біля Дніпропетровського летовища. Радіус дії ось цього – 450 кілометрів.

До анексії Криму та збиття малазійського Боїнга щодня над Дніпропетровщиною пролітало зо дві сотні літаків. Тепер — у рази менше.

Через пандемію коронавірусу трафік зменшився ще більше, проте роботи диспетчерам вистачає. Між бортами завжди має бути безпечна дистанція, а пілоти мають встигати виконувати команди.

Одночасно у центрі працюють близько двадцяти диспетчерів. За добу вони змінюються тричі. За нормами у кожного близько 8 годин роботи. Заходи безпеки — безпрецедентні.

Як це — керувати багатотонною машиною у повітрі?


Аеропорт Дніпропетровськ. Борт “Київ — Дніпро” тільки-но приземлився та прямує до термінала.

Тільки-но погляньте, який красень. Сьогодні нам випала честь поспілкуватися із пілотом цього повітряного судна.

Зворотній рейс за півтори години. Екіпажу треба встигнути усе! Пасажири тільки покидають салон, а підготовка до нового злету вже йде повним ходом. Біля трапу нас зустрічає командир повітряного судна — Володимир Янковий.

Разом оглядаємо літак.

Двигун — гордість цього літака, каже Володимир. Багатотонну машину підіймають 2 гвинти діаметром 5 метрів. Вони потужні й водночас легкі, із карбону.

Також командир контролює процес заправки.

У авіації Володимир майже 40 років. Половину з них відлітав військовим пілотом. З 2004-го працює у комерційних авіакомпаніях. Роботою, каже, задоволений.

Проте графік — специфічний. Часто доводиться ночувати у чужих містах, далеко від рідних. У Володимира, до речі, 2 дочки та аж троє онуків.

Літаку усього 4 роки, тож у кабіні все комп’ютеризоване.

Та головний елемент управління — штурвал — механічний. Ним пілот навіть дає трохи покерувати.

“Я вам хочу сказати, керувати не так то й важко. Відчувається якась точність — дуже точно можна відкоригувати положення, в якому ти його тримаєш.”

Поки Володимир перевіряє усі системи в кабіні, салон приводять до ладу стюардеси. Юлія працює тут уже понад 10 років. Каже, найбільше подобається спілкуватися із людьми.

Проте робота на висоті потребує неабиякої відповідальності та стресостійкості.

А також турботи у всьому. Ось, приміром, сьогодні під час висадки з літака допомога знадобилася пані Марії. Ми бажаємо екіпажу щасливої дороги без повітряних ям та м’якої посадки.

Gorod.dp.ua на Facebook.


Ulv  (29.08.20 21:32): Кроме борисполя еще куда то летают? Позорише Відповісти | З цитатою
из Днепропетровска  (29.08.20 12:50): "Переговоры с самолетами ведут преимущественно на английском"
А постеснялись написать что на русском и английском? Украинский не является языком переговоров.
Відповісти | З цитатою
дддд  (29.08.20 12:40): Днепр » Новости города и региона
УКР ENG APP
Регистрация
Вход
Городской сайт Днепра
Новости Днепра
[Архив новостей]
2020-08-29
Рост количества больных COVID-19 может привести к более жестким карантинным ограничениям в области
Рост количества больных COVID-19 может привести к более жестким карантинным ограничениям в области

В области наблюдается рост количества больных COVID-19. Это очень негативная тенденция, - считает Главный санитарный врач Днепропетровской области Роман Чуб.

Область из «зеленой» зоны может перейти в «желтую», что приведет к более жестким карантинным ограничениям.

Что должен сделать каждый человек, чтобы негативная тенденция прекратилась? Смотрите в интервью главного санитарного врача области Романа Чуба.

Пресc-служба Областного совета
##: коронавирус, эпидемии, карантин
Gorod.dp.ua на Facebook.
Новобудови Дніпра
ЖК Днепровская Брама
Рядом парковая зона 1-к. квартиры от 723 550 грн

2 Оставить комментарий
Отсортировать по дате
1
Відповісти | З цитатою
1
Gorod.dp.ua не несе відповідальності за зміст опублікованих на сайті рецензій користувачів, тому що вони виражають думку користувачів і не є редакційним матеріалом.

Gorod`ской дозор | Обговорити тему на форумах | Розмістити оглошення

Інші новини:

ЗВЕРНИТЬ УВАГУ!
Популярні*:
 за коментарями | за переглядами
•  Відео моменту: у Дніпрі на проспекті Яворницького чоловік нападав на жінок та бив їх, постраждали щонайменше троє (14)

•  Суд зобов’язав мерію Дніпра зберегти історичну будівлю Палацу профілактики (12)

•  В Україні з липня планують збільшити вартість бензину та дизелю (12)

•  Метрополітен Дніпра проведе консультації з підрядниками для добудови 3 станцій (9)

•  Стеллу «Дніпро» знесуть, проте нову встановлювати не будуть. Чому? (7)

•  Відео моменту ДТП: у Дніпрі на кільці на Набережній Перемоги BMW перекинувся декілька разів та зніс стовп (5)

•  На Дніпропетровщині в наслідок аварії за участю «ЗАЗ» та «Daewoo» є загиблий та постраждалі (5)

•  До України повертається пил з Сахари (5)

•  У Дніпрі відкрився вечірній базар у дворі старого цирку біля Центрального ринку «Озерка» (5)

•  Сімейний лікар має до 2000 пацієнтів: ситуація на Дніпропетровщині (5)


* - за 7 днів | за 30 днів | Докладніше
Цифра:
150
нових ліфтів планують встановити у Дніпрі у 2024 році.

Джерело
copyright © gorod.dp.ua
Всі права захищені. Використання матеріалів сайту можливо тільки з дозволу власника.

Про проект :: Реклама на сайті