Радість життя – у творчості, впевнена дніпровська художниця Марія Козолуп, яка працює за технікою ліногравюри. Для народження її картин потрібні доволі прості речі: шматок лінолеуму, типографська фарба та звичайна ложка.
Про дівчину, яка блискуче балансує на межі живопису та графіки, – в рубриці ДніпроОДА «Наші люди».
Ліногравюра відома з давніх-давен, та Марія Козолуп познайомилася з нею не так давно – коли навчалася в Харківській академії дизайну та мистецтв.
«З усіх технік ця найбільше припала до душі, – зізнається художниця. – Подобається, що задумку можна втілювати неодноразово, експериментучи з кольором та фактурою. Щоразу виходить щось нове. Це справжня магія».
Аби проявити своє внутрішнє сприйняття навколишнього світу, треба дотримуватися певних умов, каже художниця. Потрібні лінолеум, фарби, приміщення, яке не боїться запаху розчинника, та… столова ложка.
«За допомогою спеціального різця малюнок наноситься на лінолеум, товщина якого – не менше чотирьох міліметрів, – ділиться секретами професійної майстерності Марія. – Наступний крок – колір. Типографська фарба довго висихає, тому її слід розподіляти по поверхні рівномірно, тонким шаром».
Покрита фарбою картина переноситься на картон. Хоча це можуть бути тканина й навіть стіни. Головне – не гальмувати політ фантазії, впевнена Марія Козолуп.
«Для переносу фарби потрібен спеціальний прес. Але він завеликий, аби тримати його вдома. Тому я використовую звичайну ложку. Вона, до того ж, дозволяє підійти до процесу творчо», – посміхається майстриня.
Рухи ложкою називаються «друком». Аби зробити їх якісно, доводиться докладати неабияких фізичних зусиль, зізнається майстриня.
Кліше з лінолеуму можна використовувати до 200 разів, а надати роботам варіацій допомагають різнобарвні рішення.
«Я не обмежую себе у виборі кольору – він залежить від ідеї, – каже Марія Козолуп. – Щоб передати настрій, одну й ту саму картину можна надрукувати по-різному: в пастельних, яскравих, похмурих тонах».
На «ліногравюрних полотнах» Марії Козолуп частіше за все можна побачити портрети. Такий вибір авторка пояснює просто: «У людських обличчях – бескінечність, різноманітність та емоції».
Наразі художниця працює над мистецькою серією «Структура». Каже, роботи філософські й просякнуті символізмом.
«Картини про те, як окрема особистість впливає на структуру суспільства в цілому. Кожен образ складається з архітектурних елементів. Наприклад, цегляна кладка – то обличчя, вікна – то очі, – розказує про авторську задумку Марія. – Час непідвладний нам, однак ми здатні відповідати його вимогам».
Рубрика ДніпроОДА «Наші люди» – про цікавих, талановитих, працьовитих і цілеспрямованих мешканців Дніпропетровщини. Знаєте людину, чия історія захоплює та надихає? Напишіть про неї та надішліть розповідь разом з фото на [email protected].
Gorod`ській дозор | |
Фоторепортажі та галереї | |
Відео | |
Інтерв`ю | |
Блоги | |
Новини компаній | |
Повідомити новину! | |
Погода | |
Архів новин |