Згоден
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності та погоджуєтеся на використання файлів cookie.
Днепр » Блог
Ср, 7 октября 2026
19:11

БЛОГИ

lorik1702


6 октября 2026, 09:51

Окремі приміщення ФО – власника гуртожитку в період тимчасового простою використовуються в комерційних цілях: що з податком на

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Гуртожитком визнається спеціально споруджений або переобладнаний жилий будинок, який використовується для проживання робітників, службовців, студентів, учнів, а також інших громадян у період роботи або навчання (ст. 127 Житлового кодексу України та п. 1 Примірного положення про користування гуртожитками, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20.06.2018 № 498).
Об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка (п.п. 266.2.1 п. 266.2 ст. 266 Податкового кодексу (далі – ПКУ)).
Базою оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток (п.п. 266.3.1 п. 266.3 ст. 266 ПКУ).
База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі – Державний реєстр), що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності (п.п. 266.3.2 п. 266.3 ст. 266 ПКУ).
Об’єкт нерухомого майна, зареєстрований в Державному реєстрі як «Будівля гуртожитку» свідчить про його цілісність та неподільність як об’єкта права власності.
Гуртожитки не є об’єктами оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (п.п. «г» п.п. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 ПКУ).
Тимчасове невикористання «Будівлі гуртожитку» у зв’язку з простоєм або використання її окремих приміщень у комерційних цілях, зокрема передача їх в оренду, лізинг або позичку, саме по собі не змінює статусу будівлі як гуртожитку та не є підставою для оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Отже, у разі якщо відповідно до правовстановлюючих документів та відомостей Державного реєстру об’єкт нерухомості зареєстрований як «Будівля гуртожитку», то така будівля не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, незалежно від факту його фактичного невикористання/використання у комерційних цілях.


Последний раз редактировалось: 06.10.2026 09:51


Все записи автора | Предыдущая | Следующая


Gorod.dp.ua не несет ответственности за содержание опубликованных на сайте пользовательских рецензий, так как они выражают мнение пользователей и не являются редакционным материалом.

Gorod`ской дозор | Обсудите тему на форумах | Объявления

Мой gorod.dp.ua:
copyright © gorod.dp.ua
Все права защищены. Использование материалов сайта возможно только с разрешения владельца.

О проекте :: Реклама на сайте