Згоден
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності та погоджуєтеся на використання файлів cookie.
Дніпро » Блог
Чт, 2 жовтня 2025
13:22

БЛОГ

Офіс податкових консультантів – проактивна підтримка кожного платника Дніпропетровщини

02.10.2025 12:32

Офіс податкових консультантів Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) став інтерактивним майданчиком для проведення чергового засідання регіональної платформи «Діалог влади та бізнесу».
У зустрічі, яка відбулася в офлайн та онлайн форматах, взяли участь перший заступник голови Дніпропетровської облдержадміністрації – начальника обласної військової адміністрації Юрій Яндульський, очільниця податкової служби області Теодозія Чернецька, а також заступниця начальника податкової Дніпропетровщини Наталя Федаш, керівники підрозділів ГУ ДПС та профільного департаменту Дніпропетровської обласної державної адміністрації, представники бізнесу, громадськості та територіальних громад області.
Учасники заходу мали можливість познайомитися з сучасним механізмом послуг, орієнтованим на комунікацію з платниками на принципах рівних можливостей, поваги та інклюзії.
«Дніпропетровщина залишається одним із ключових економічних центрів України. Створення Офісу податкових консультантів – це підтримка бізнесу на рівні держави. Тут створенні всі умови, аби кожен зміг отримати практичну допомогу і продовжив створювати нові робочі місця, наповнювати бюджети усіх рівнів та зміцнювати обороноздатність країни», – зазначив Юрій Яндульський, ознайомившись з роботою Офісу.
Діалог податкової з платниками базується на увазі, повазі, довірі. Це дозволяє кожному отримати максимальну підтримку.
«Реальним механізмом такої допомоги платникам стали Офіси податкових консультантів. Їх відкрито при 20 територіальних органах ДПС України, у тому числі при ГУ ДПС, який знаходиться у м. Дніпро. Тут кожен може безкоштовно отримати фахову допомогу з податкових питань. Послугами Офісу на Дніпропетровщині уже скористались 315 платників», – наголосила очільниця податкової служби Дніпропетровщини.
Теодозія Чернецька повідомила, що впродовж січня – вересня цього року від платників Дніпропетровської області до бюджетів усіх рівнів надійшло понад 84,1 млрд грн, що на 23,3 відсотки більше ніж у відповідному періоді минулого року. Підтримка бізнесу та забезпечення стабільного наповнення бюджетів – у пріоритеті співпраці податкової служби області з платниками.
Під час чергової зустрічі влади з бізнесом та громадськістю провідні фахівці ГУ ДПС традиційно обговорили низку важливих питань, у тому числі законодавчих новацій.
Зокрема, зупинилися на особливостях плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у період воєнного стану. Податківці наголосили, що попри всі виклики Дніпропетровщина займає перше місце в Україні за надходженнями по платі за землю від фізичних осіб. Це результат дієвої спільної роботи з органами місцевого самоврядування.
Також на дискусійному майданчику розглянуто питання податкових перевірок та погашення податкової заборгованості. Так, протягом 9-ти місяців цього року за результатами проведених ГУ ДПС заходів забезпечено надходження в рахунок погашення податкового боргу фізичних осіб у сумі 72,4 млн грн, з яких 60,1 млн грн надійшло до місцевих бюджетів.
Під час спілкування учасники дискусії, у тому числі ті, хто доєднався до діалогу онлайн, отримали фахові відповіді на актуальні питання.
Чергова зустріч продемонструвала готовність податкової служби Дніпропетровщини бути партнером для бізнесу та зміцнювати довіру.



Коментарі: 0 | Залишити коментар


Закон України № 4536: вимоги щодо мінімальної зарплати у сфері роздрібної торгівлі алкоголем, тютюном, рідинами для електронних

01.10.2025 16:21

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує.

► Законом України від 16 липня 2025 року № 4536-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення» та з метою удосконалення окремих положень податкового законодавства» (Закон України № 4536) (набрав чинності з 01.10.2025, крім окремих норм) оновлено норми Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (зі змінами та доповненнями):

● починаючи з 01 жовтня 2025 року суб’єкти господарювання, які отримали ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, сидром та перрі (без додавання спирту), тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним для провадження відповідної діяльності на підставі зазначених ліцензій мають дотримуватись таких вимог:

► розмір середньої щомісячної заробітної плати, нарахованої суб’єктом господарювання/загального місячного оподатковуваного доходу ФОПа (без найманих працівників), має становити не менше ніж:

▼ 1,5 мінімальних заробітних плат (МЗП) при одночасному дотриманні таких умов для всіх місць роздрібної торгівлі:
- їх розташування – за межами населених пунктів – адміністративних центрів областей і м. Києва та м. Севастополя на відстані від 50 кілометрів;
- площа торговельної зали – до 500 метрів квадратних

▼ 2 МЗП для всіх інших суб’єктів господарювання, у яких місця торгівлі не відповідають зазначеним вище умовам

● невиконання цих вимог призведе до припинення дії ліцензії

● розрахунок розміру середньої щомісячної заробітної плати або розміру загального місячного оподатковуваного доходу суб’єкта господарювання здійснюється за період, починаючи з дня набрання чинності Законом України № 4536.



Коментарі: 0 | Залишити коментар


Офіс податкових консультантів – напрямки надання практичної допомоги

01.10.2025 16:21

управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) нагадує, що за адресою: м. Дніпро, проспект Богдана Хмельницького, 25 (перший поверх) працює Офіс податкових консультантів (Офіс).
Для максимальної практичної допомоги фахівцями податкової служби, задіяними у роботі Офісу, надається широкий спектр консультацій.
Так, до уваги платників напрями, за якими кожен може отримати кваліфіковану відповідь:
- оподаткування фізичних осіб та юридичних осіб;
- електронні сервіси та звітність;
- податкові спори;
- податковий аудит;
- фактичні перевірки та законодавство щодо РРО/ПРРО;
- контроль за обігом підакцизних товарів;
- зупинення реєстрації ПН/РК;
- погашення податкового боргу та заборгованості з єдиного внеску;
- надання кваліфікованих електронних довірчих послуг;
- трансфертне ціноутворення;
- адміністрування акцизного податку.
Сьогодні якісна податкова підтримка та доступні консультації – це важлива інформаційна підтримка бізнесу і громадян, практична допомога розібратися платникам в усіх нюансах податкових питань, а отже і підвищити рівень обізнаності у сфері сплати податків.
Нагадуємо режим роботи Офісу податкових консультантів:
понеділок – п’ятниця – з 08 год 30 хв до 17 год 00 хв,
обідня перерва – з 12 год 30 хв до 13 год 00 хв,
субота та неділя – вихідні дні
Попередній запис на прийом – за номером телефону (056) 374 31 18
Важливо! Під час повітряної тривоги надання консультацій припиняється.




Коментарі: 0 | Залишити коментар


Зміна суми компенсації вартості товарів, вивезених у митному режимі експорту: чи складається РК до ПН?

01.10.2025 16:20

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) датою виникнення податкових зобов’язань з ПДВ у разі експорту товарів є дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства.
Пунктом 189.17 ст. 189 ПКУ встановлено, що базою оподаткування для операцій з вивезення товарів за межі митної території України є договірна (контрактна) вартість таких товарів, зазначена в митній декларації, оформленій відповідно до вимог Митного кодексу України (далі – МКУ).
На дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, уповноваженої платником особи відповідно до вимог Закону України 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (зі змінами та доповненнями) та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) у встановлений ПКУ термін (п. 201.1 ст. 201 ПКУ).
Згідно з п. 192.1 ст. 192 ПКУ, якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в ЄРПН.
Частиною першою ст. 257 МКУ визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, на які накладено електронний підпис декларанта.
Відповідно до частини восьмої ст. 264 МКУ, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант та митний представник несуть відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
При цьому, згідно з частиною першою ст. 266 МКУ декларант зобов’язаний, зокрема:
1) здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого МКУ;
2) на вимогу митного органу забезпечити пред’явлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення;
3) надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.
Згідно з частиною сьомою ст. 269 МКУ порядок внесення змін до митних декларацій, їх відкликання та визнання недійсними визначається Кабінетом Міністрів України.
Порядок внесення змін до митної декларації та її відкликання визначено Положенням про митні декларації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року № 450 (зі змінами), згідно з п. 37 якого після завершення митного оформлення зміни до митної декларації можуть вноситися, зокрема, шляхом заповнення та оформлення митним органом аркуша коригування.
Отже, після вивезення товарів за межі митної території України, яке підтверджене відповідною митною декларацією, розрахунок коригування до податкової накладної, складеної виходячи з договірної вартості, зазначеної у такій митній декларації, складається у випадку зміни митної вартості вивезеного товару на підставі аркуша коригування до такої митної декларації. Якщо аркуш коригування до митної декларації не оформлюється, то розрахунок коригування до податкової накладної, складеної за операцією з вивезення товарів за межі митної території України, не складається.
При цьому, тимчасово, на період дії режиму експортного забезпечення, запровадженого Кабінетом Міністрів України, оподаткування ПДВ операцій з вивезення окремих видів товарів за межі митної території України здійснюється з урахуванням особливостей, визначених п. 97 підрозд. 2 розд. XX ПКУ.
Разом з тим, кожен конкретний випадок податкових взаємовідносин при здійсненні платником податку господарських операцій повинен розглядатися за умови чіткої ідентифікації усіх обставин здійснення таких операцій (зокрема, в частині умов, за яких відбувалася зміна компенсації вартості вивезених у митному режимі експорту товарів).



Коментарі: 0 | Залишити коментар


Щодо рішення про незастосування коригування фінансового результату до оподаткування

01.10.2025 16:19

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до абзацу восьмого п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) для платників податку на прибуток підприємств (прибуток), у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку, за останній річний звітний період не перевищує 40 млн грн, об’єкт оподаткування може визначатися без коригування фінансового результату до оподаткування на всі різниці (крім від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років та коригувань, визначених п.п. 140.4.8 п. 140.4, п.п. 140.5.16 п. 140.5, п. 140.6 ст. 140 ПКУ), визначені відповідно до положень розд. ІІІ ПКУ. Платник податку, у якого річний дохід (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку, за останній річний звітний період не перевищує 40 млн грн, має право прийняти рішення про незастосування коригування фінансового результату до оподаткування на всі різниці (крім від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років та коригувань, визначених п.п. 140.4.8 п. 140.4, п.п. 140.5.16 п. 140.5, п. 140.6 ст. 140 ПКУ), визначені відповідно до положень розд. ІІІ ПКУ, не більше одного разу протягом безперервної сукупності років, у кожному з яких виконується зазначений критерій щодо розміру доходу. Про прийняте рішення платник податку зазначає у податковій звітності з цього податку, що подається за перший рік такої безперервної сукупності років. У подальші роки такої сукупності років коригування фінансового результату також не застосовуються, крім від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років та коригувань, визначених п.п. 140.4.8 п. 140.4, п.п. 140.5.16 п. 140.5, п. 140.6 ст. 140 ПКУ.
Відображення різниць залежно від видів здійснених операцій та норм ПКУ, які передбачають відповідне коригування фінансового результату до оподаткування, здійснюється у додатку РІ до рядка 03 РІ Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 (далі – Декларація).
Тобто, платник податку, який за результатами попереднього податкового (звітного) року, що передує звітному року, мав дохід, що перевищував 40 млн грн, подавав Декларації за звітні періоди – І квартал, півріччя, три квартали звітного року та здійснював коригування фінансового результату до оподаткування за ці періоди, у разі неперевищення за результатами року граничної межі обсягу доходів (40 млн грн) має право задекларувати у річній Декларації за звітний рік рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування та відповідно не здійснювати коригування та не відображати податкові різниці у додатку РІ до рядка 03 РІ Декларації за результатами звітного року (крім від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років та коригувань, визначених п.п. 140.4.8 п. 140.4 та п.п. 140.5.16 п. 140.5, п. 140.6 ст. 140 ПКУ).
При цьому уточнюючі Декларації за І квартал, півріччя та три квартали подавати не потрібно.
На підставі п. 46.4 ст. 46 ПКУ платник податків може подати разом з такою Декларацією доповнення до неї, складене за довільною формою з поясненням мотивів подання.



Коментарі: 0 | Залишити коментар


Реєстрація, внесення змін, отримання РНОКПП або відомостей з ДРФО: які документи, що посвідчують особу, використовують ФО?

01.10.2025 16:17

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Для проведення реєстрації, внесення змін, отримання картки платника податків або відомостей з ДРФО – платників податків фізична особа надає такі документи, що посвідчують особу:
1) для громадян України:
паспорт громадянина України;
паспорт громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про оформлення документів для виїзду громадян України за кордон на постійне проживання (для громадян України, які виїжджають за кордон на постійне проживання чи постійно проживають за кордоном);
тимчасове посвідчення громадянина України;
Е-паспорт і е-паспорт для виїзду за кордон пред’являються особою замість та без додаткового пред’явлення паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон. У разі пред’явлення громадянами України е-паспорта і е-паспорта для виїзду за кордон контролюючі органи забезпечують перевірку таких документів у порядку, визначеному законодавством;
2) для іноземців та осіб без громадянства:
паспортний документ іноземця;
посвідка на постійне проживання в Україні;
посвідка на тимчасове проживання Україні;
посвідчення біженця;
посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту;
3) для іноземців та осіб без громадянства, які звернулися із заявою про визнання їх біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, відповідно до Закону України «Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту» два таких документи:
копія паспортного документа іноземця та особи без громадянства, засвідчена територіальним органом Державної міграційної служби України (далі – ДМС) за місцем перебування іноземця чи особи без громадянства в Україні та/або з відміткою про те, що оригінал такого документа отримано на зберігання територіальним органом ДМС;
довідка про звернення за захистом в Україні.





Коментарі: 0 | Залишити коментар


Яким чином особам, які провадять незалежну професійну діяльність, стати на облік як платники єдиного внеску?

01.10.2025 16:16

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Пунктом 5 частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (зі змінами та доповненнями) (далі – Закон № 2464) визначено, що платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) є особи, які забезпечують себе роботою самостійно – займаються незалежною професійною діяльністю, а саме науковою, літературною, артистичною, художньою, освітньою або викладацькою, а також медичною, юридичною практикою, в тому числі адвокатською, нотаріальною діяльністю, або особи, які провадять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід безпосередньо від цієї діяльності, за умови, що такі особи не є найманими працівниками чи підприємцями.
Статтею 5 Закону № 2464 встановлено, що взяття на облік платників єдиного внеску, зазначених, зокрема, в п. 5 частини першої ст. 4 Закону № 2464, на яких не поширюється дія Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон № 755), здійснюється відповідно до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 № 1162 (далі – Порядок № 1162).
Відповідно до п. 1 розд. ІІІ Порядку № 1162 взяття на облік, зокрема осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, здійснюється контролюючим органом за місцезнаходженням у день отримання від них заяви про взяття на облік платника єдиного внеску за формою № 1-ЄСВ згідно з додатком 1 до Порядку № 1162.
Згідно з нормами п. 3 розд. ІІІ Порядку № 1162 платникам єдиного внеску – особам, які провадять незалежну професійну діяльність, контролюючим органом наступного робочого дня з дня взяття на облік безоплатно надсилається (вручається) повідомлення про взяття їх на облік за формою № 2-ЄСВ згідно з додатком 3 до Порядку № 1162.



Коментарі: 0 | Залишити коментар


До уваги резидентів Дія Сіті!

01.10.2025 16:15

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п.п. 135.2.1.7 п.п. 135.2.1 п. 135.2 ст. 135 Податкового кодексу України (Кодекс) база оподаткування резидента Дія Сіті – платника податку на особливих умовах, крім винятків передбачених цим підпунктом, визначається, зокрема, як сума фінансової допомоги:
- наданої особі, яка не є резидентом Дія Сіті – платником податку на особливих умовах, якщо така фінансова допомога не підлягає поверненню;
- наданої пов’язаній особі (фізичній або юридичній), яка не є резидентом Дія Сіті – платником податку на особливих умовах, незалежно від наявності умови про повернення;
- наданої непов’язаній особі (фізичній або юридичній), яка не є резидентом Дія Сіті – платником податку на особливих умовах, якщо фінансова допомога не була повернута протягом 12 календарних місяців, починаючи з місяця, наступного за календарним місяцем, в якому була видана сума фінансової допомоги, або якщо до закінчення зазначеного 12-місячного строку заборгованість за такою фінансовою допомогою була визнана безнадійною згідно з п.п. 14.1.11 п. 14.1 ст.14 Кодексу або була припинена внаслідок прощення боргу.
Якщо протягом 12 місяців сума фінансової допомоги не буде повернута резиденту Дія Сіті – платнику податку на особливих умовах, то сума такої допомоги включається до бази оподаткування податком на прибуток підприємств такого платника.



Коментарі: 0 | Залишити коментар


Про подання заяви на одержання додаткової фінансової підтримки через механізм доплати на користь застрахованих осіб – членів/гол

01.10.2025 16:15

Про подання заяви на одержання додаткової фінансової підтримки через механізм доплати на користь застрахованих осіб – членів/голови сімейного фермерського господарства єдиного внеску


Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Згідно з п. 5 Порядку надання сімейним фермерським господарствам додаткової фінансової підтримки через механізм доплати на користь застрахованих осіб – членів/голови сімейного фермерського господарства єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 травня 2019 року № 565 9із змінами) (далі – Порядок № 565), для отримання сімейним фермерським господарством додаткової фінансової підтримки через механізм доплати на користь застрахованих осіб – членів/голови сімейного фермерського господарства єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – додаткова фінансова підтримка) голова сімейного фермерського господарства подає не пізніше ніж за п’ять робочих днів до початку місяця до контролюючого органу за місцем свого обліку як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) відповідні заяви на одержання додаткової фінансової підтримки через механізм доплати на користь застрахованих осіб – членів/голови сімейного фермерського господарства єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Заява) за формами згідно з додатками 1 і 2 до Порядку № 565 від себе та усіх членів сімейного фермерського господарства (крім членів/голів сімейного фермерського господарства, які підлягають страхуванню на інших підставах або звільняються від сплати єдиного внеску відповідно до частини четвертої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (із змінами та доповненнями), та не беруть добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, не мають права на отримання додаткової фінансової підтримки).
До заяв голова фермерського господарства додає копію договору (декларації) про утворення сімейного фермерського господарства.
На офіційному вебпорталі ДПС у рубриці Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр електронних форм податкових документів (перелік сервісних запитів) для фізичних осіб розміщена електронна форма Заяви згідно з додатком 1 до Порядку № 565 за ідентифікатором форми F1317401.
Заява за формою згідно з додатком 2 до Порядку № 565 та копія договору (декларації) про утворення сімейного фермерського господарства приєднуються до Заяви за формою згідно з додатком 1 до Порядку № 565 шляхом заповнення «Документу довільного формату» за ідентифікатором форми J/F1360102 (файл повинен бути у форматі pdf із обмеженням розміру не більше 5 МБ).



Коментарі: 0 | Залишити коментар


Сплата юридичною особою резиденту Дія Сіті – платнику податку на особливих умовах роялті за користування програмним забезпечення

01.10.2025 16:14

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до п.п. 14.1.225 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) роялті – будь-який платіж, в тому числі платіж, що сплачується користувачем об’єктів авторського права і (або) суміжних прав на користь організацій колективного управління, відповідно до Закону України від 15 травня 2018 року № 2415-VIII «Про ефективне управління майновими правами правовласників у сфері авторського права і (або) суміжних прав», отриманий як винагорода за використання або за надання права на використання об’єкта права інтелектуальної власності, а саме на будь-які літературні твори, твори мистецтва або науки, включаючи комп’ютерні програми, інші записи на носіях інформації, відео- або аудіокасети, кінематографічні фільми або плівки для радіо- чи телевізійного мовлення, передачі (програми) організацій мовлення, інші аудіовізуальні твори, будь-які права, які охороняються патентом, будь-які зареєстровані торговельні марки (знаки на товари і послуги), права інтелектуальної власності на дизайн, секретне креслення, модель, формулу, процес, права інтелектуальної власності на інформацію щодо промислового, комерційного або наукового досвіду (ноу-хау).
Не вважаються роялті платежі, отримані:
як винагорода за використання комп’ютерної програми, якщо умови використання обмежені функціональним призначенням такої програми та її відтворення обмежене кількістю копій, необхідних для такого використання (використання «кінцевим споживачем»);
за придбання примірників (копій, екземплярів) об’єктів інтелектуальної власності, у тому числі в електронній формі, для використання за своїм функціональним призначенням для кінцевого споживання або для перепродажу такого примірника (копії, екземпляра);
за придбання речей (у тому числі носіїв інформації), в яких втілені або на яких містяться об’єкти права інтелектуальної власності, визначені в абзаці першому п.п. 14.1.225 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, у користування, володіння та/або розпорядження особи;
за передачу прав на об’єкти права інтелектуальної власності, якщо умови передачі прав на об’єкт права інтелектуальної власності надають право особі, яка отримує такі права, продати або здійснити відчуження в інший спосіб права інтелектуальної власності або оприлюднити (розголосити) секретні креслення, моделі, формули, процеси, права інтелектуальної власності на інформацію щодо промислового, комерційного або наукового досвіду (ноу-хау), крім випадків, коли таке оприлюднення (розголошення) є обов’язковим згідно із законодавством України;
за передачу права на розповсюдження примірників програмної продукції без права на їх відтворення або якщо їх відтворення обмежено використанням кінцевим споживачем.
Частиною першою ст. 1109 Цивільного кодексу України визначено, що за ліцензійним договором одна сторона (ліцензіар) надає другій стороні (ліцензіату) дозвіл на використання об’єкта права інтелектуальної власності визначеним способом (способами) протягом певного строку на певній території, а ліцензіат зобов’язується вносити плату за використання об’єкта, якщо інше не встановлено договором.
Підпунктом 6 п.п. 140.5.7 п. 140.5 ст. 140 ПКУ встановлено, що фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму витрат по нарахуванню роялті у повному обсязі, якщо роялті нараховані на користь, зокрема, юридичної особи, яка відповідно до ПКУ звільнена від сплати податку на прибуток чи сплачує податок на прибуток за ставкою, іншою, ніж встановлена ПКУ базова (основна) ставка.
Відповідно до п.п. 141.9 прим. 1.1. п. 141.9 прим. 1 ст. 141 ПКУ резидент Дія Сіті – платник податку на особливих умовах сплачує податок на прибуток підприємств за ставками, визначеними відповідно до пп. 136.1 та 136.8 ст. 136 ПКУ.
Згідно з п. 136.8 ст. 136 ПКУ, під час провадження діяльності резидентами Дія Сіті – платниками податку на особливих умовах відповідно до Закону України від 15 липня 2021 року № 1667-IX «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» ставка податку встановлюється у розмірі 9 відс. бази оподаткування, визначеної відповідно до положень п. 135.2 ст. 135, п. 137.10 ст. 137 та п. 141.9 прим. 1 (крім підпунктів 141.9 прим. 1.2.16, 141.9 прим. 1.2.17, 141.9 прим. 1.3, 141.9 прим. 1.4) ст. 141 ПКУ.
Разом з цим слід зазначити, що застосування резидентом Дія Сіті ставки податку у розмірі 9 відс., не передбачає звільнення резидентів Дія Сіті від оподаткування податком на прибуток підприємств, а сплату податку за іншою, ніж встановлена в п. 136.1 ст. 136 ПКУ, ставкою.
Таким чином, враховуючи, що резидент Дія Сіті – платник податку на особливих умовах сплачує податок на прибуток підприємств як за базовою (основною) ставкою, яка встановлена у п. 136.1 ст. 136 ПКУ, так і за іншою ставкою, яка встановлена у п. 136.8 ст. 136 ПКУ, то у разі якщо платник податку сплачує роялті на користь резидента Дія Сіті – платника податку на особливих умовах, такий платник податку коригує фінансовий результат до оподаткування відповідно до абзацу шостого п.п. 140.5.7 п. 140.5 ст. 140 ПКУ.




Коментарі: 0 | Залишити коментар


Усього 14918. Попередня cторінка | Сторінка 1 з 1492 | Наступна сторінка
Мій gorod.dp.ua:
copyright © gorod.dp.ua
Усі права захищені. Використання матеріалів сайту можливо тільки з дозволу власника.

Про проект :: Реклама на сайті