6 октября 2026, 09:42
Роздрібна торгівля алкогольними напоями: понад 466,0 млн грн акцизного податку надійшло від платників до місцевих бюджетів Дніпр
Упродовж січня – вересня 2026 року платники акцизного податку за операціями з роздрібної торгівлі алкогольними напоями скерували до місцевих бюджетів Дніпропетровщини понад 466,0 млн гривень. Це порівняно з аналогічним періодом минулого року на понад 10,5 млн грн більше. Темп росту – 102,3 відсотка.
Звертаємо увагу, що згідно п. 216.3 ст. 216 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податкове зобов’язання з акцизного податку щодо втраченого підакцизного товару (продукції) не виникає, якщо:
а) платник податку документально зафіксував ці втрати та надав контролюючим органам необхідні докази того, що відповідний підакцизний товар (продукцію) утрачено внаслідок аварії, пожежі, повені чи інших форс-мажорних обставин і його використання на митній території України є неможливим;
б) підакцизний товар (продукцію) утрачено внаслідок випаровування в процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування такого товару (продукції) чи з іншої причини, пов’язаної з природним результатом. Ця вимога застосовується у разі втрати підакцизних товарів (продукції) у межах нормативів втрат, які затверджуються в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.
Датою виникнення податкових зобов’язань щодо реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів для підакцизних товарів, наявність або місцезнаходження яких не підтверджено таким суб’єктом господарювання, у тому числі таких товарів, недостача яких виявлена за результатами інвентаризації, проведеної суб’єктом господарювання роздрібної торгівлі на вимогу контролюючого органу при проведенні перевірки такого органу, є дата складення відповідного документа, що засвідчує зазначені факти (п. 216.9 ст. 216 ПКУ).
Отже, якщо товар зіпсовано, знищено, втрачено або використано для власних потреб суб’єктами господарювання сплачується акцизний податок з реалізації роздрібної торгівлі алкогольних напоїв (тютюнових виробів), крім випадків, передбачених п.п. 216.3 ст. 216 ПКУ.
Последний раз редактировалось: 06.10.2026 09:42