|«« | «« | »» | »»| |
20 липня 1980 року на вул. Героїв Сталінграду (за раз – пр. Богдана Хмельницького) було урочисто відкрито друге тролейбусне депо нашого міста.
Катеринослав став третім (!) містом Російської імперії, де 128 років тому було організовано трамвайний рух. А ось з організацією тролейбусного наше місто «пригальмував».
Лише у листопаді 1947 року (дату підгадали до 30-річчя зрозуміло яких подій!) перші тролейбуси з'явилися на маршрутах Дніпропетровська. Хоча плани організації маршрутів цього виду міського транспорту були ще до війни.
Як не дивно, але дуже довго, цілих 14 років (!) у Дніпропетровську взагалі не було тролейбусних депо! Вночі відпрацювали цілий день «рогаті» просто на проспекті Карла Маркса, неподалік колишнього трамвайного депо №1 (яке, на жаль, давно закрите!). У цьому депо і проходили ремонт та обслуговування.
Лише 1961 року було створено тролейбусне депо №1 на вул. Холодильної (кінець пр. Слобожанського, на той час – Правди). А 45 років тому було відкрито депо №2.
На той час на правобережжі стрімко розвивалась тролейбусна мережа – були відкриті нові маршрути на пр. Поля, Гагаріна, Хмельницького, вул. Робоча та Шмідта. Через занадто великі «холості» рейси з депо №1 на маршрути виникла необхідність будувати нове депо. Так, в 1969 році відкрито тролейбусний профілакторій в кінці вул. Кротова, район Шинного заводу.
Плани щодо будівництва повноцінного другого депо не залишили. Вже в 1976 році почалось його зведення, а 20 липня 1980 року перші тролейбуси виїхали з воріт новозбудованного депо на пр. Б. Хмельницького, 31а . З його відкриттям значно зменшились ""нульові"" пробіги на маршрути, що обслуговують мешканців Тополі, 12 кварталу, пр. Поля, Гагаріна, заводи Пресів, Полімермаш, Південмаш і багато інших.
Згодом біля виїзду з депо було побудовано нове приміщення для диспетчеру, відділу збору виручки, цеху експлуатації. Також, було розпочато будівництво нового комплексу щоденного огляду. Але через санітарні норми - поблизу був дитячий садок, його призупинили.
В час найбільшого розквіту депо випускало на лінію більше 100 тролейбусів в години-пік, майже всі маршрути працювали до 1 години ночі. Були також нічні спеціальні рейси.
Але з розпадом Радянського союзу випуск поступово зменшувався, технічний стан рухомого складу був незадовільним. Таку тенденцію не врятувало прибуття з Південмашу великої партії зчленованих тролейбусів ПМЗ-Т1, більше 50 одиниць. Вони виявились занадто енергозатратними, адже мали два тягових двигуна. Ближче до 2000 року почалось їх масове укорочення - під час ремонту їм знімали прицепи та отримували короткий тролейбус з одним двигуном, що значно зменшувало витрати на електроенергію.
Так продовжувалось до 2015 року. Саме тоді розпочались поставки нової техніки - 6 одиниць Дніпро Т103. Майже одразу після них, до міста прибули 6 БКМ 321. У 2017 році почали надходити Дніпро Т203, загалом у депо їх вже 20, очікується ще три. 2018 року надійшли 7 машин АКСМ 321. Ці надходження дозволили оновити рухомий склад на більше ніж на 50%.
Попри всі складнощі воєнного часу, колектив депо продовжує стабільно працювати. І урочисто відзначив 45-річчя свого закладу, про що повідомили у КП «Дніпровський електротранспорт»:
«20 липня 2025 року – 45 років Тролейбусному депо №2 КП "Дніпровський електротранспорт" ДМР!Ми святкуємо поважну дату – 45-річчя з дня створення одного з найпотужніших підрозділів нашого підприємства. За ці роки депо №2 стало не просто базою для тролейбусного руху, а справжнім осередком професіоналізму, відповідальності та командного духу.
З теплими словами привітань до колективу звернулися директор КП "Дніпровський електротранспорт" Володимир Кобець та голова профспілки Сергій Солоха. Вони подякували працівникам за щоденну віддану працю та вручили почесні грамоти за сумлінну роботу.
Щиро дякуємо всім, хто розвивав і продовжує розвивати електротранспорт у нашому місті! Разом – до нових досягнень!».
Фото з архіву Міського сайту та КП «Дніпровський електротранспорт»
![]() |
Gorod`ській дозор |
![]() |
Фоторепортажі та галереї |
![]() |
Відео |
![]() |
Інтерв`ю |
![]() |
Блоги |
Новини компаній | |
Повідомити новину! | |
![]() |
Погода |
![]() |
Архів новин |