И это происходит совсем не на ПО «ЮМЗ», которое когда-то было советским флагманом производства этой техники.
К сожалению, производство тракторов на ЮМЗ давно остановлено.
Но мало кто из жителей Днепра знает, что знамя тракторного лидера Украины у «Южмаша» подхватило частное предприятие «Агромашинвест».
О производстве тракторов на этом предприятии рассказал народный депутат Дмитрий Кисилевский:
«Чи знали ви, що в Дніпрі виготовляють круті сучасні трактори? Мова про трактор Farmer, який роблять на заводі «Агромашінвест». Історія цього трактора - справжня драма з елементами комедії, яка дуже точно відзеркалює промислову політику нашої держави.
Ще в 1990-х команда, яка згодом заснувала цей завод, займалася експортом тракторів, які вироблялись на Південмаші. Двигуни в них були виробництва Мінського моторного заводу, бо так було вигідніше. Згодом Південмаш почав програвати конкуренцію білоруським виробникам, адже промислова та банківська політика в Україні десятиліттями сприяла скоріше імпорту, ніж власним підприємствам.
Незважаючи на це, на початку 2000-х команда дніпровських інженерів задумала побудувати власний новий завод з виробництва тракторів. Для цього відправились у Китай, щоб домовитись про постачання машинокомплектів та налагодити крупновузлове складання. Але побачивши якість роботи на китайських підприємствах, вирішили все ж таки взятися за повноцінне самостійне виробництво. Так виник завод з випуску тракторів Farmer, але не в Україні, а в Польщі.
Виявилося, що український ринок тракторів настільки міцно монополізовано білорусами, що скласти їм конкуренцію можна лише за державного сприяння. А його не було. Поляки ж компенсували значну частину інвестицій і налагодження нового виробництва. Завод у містечку Сокілка швидко став на ноги і почав експортувати трактори по всьому світу - від Латинської Америки до Південно-Східної Азії.
Лише 13 років по тому, у 2017 році, в Україні зʼявилась ефективна державна програма сприяння аграрному машинобудуванню - компенсація 25% вартості української техніки для фермерів. Це й стало поштовхом для створення заводу «Агромашінвест» у Дніпрі. На перші українські трактори Farmer встановлювали білоруські двигуни, але стало швидко зрозуміло, наші фермери починають прохолодно ставитись до техніки, яка має стосунок до найближчих союзників росіян. Зараз на дніпровських тракторах стоять британські двигуни Perkins. З імпортних складових - ще турецька трансмісія HEMA. Все інше - українське виробництво. А це весь обвіс, колісні диски, паливні баки, кардани, задня навіска, зчеплення, масляні радіатори, гідравліка, троси керування.
Процент локалізації в українському тракторі Farmer постійно зростає. І це не тільки патріотична позиція власників і спосіб зменшення ціни. В умовах війни стало зрозуміло, що локалізація - найнадійніший шлях до стабільного постачання комплектуючих. Адже на кордоні ситуація весь час нестабільна.
Українська програма компенсації 25% вартості української сільськогосподарської техніки працювала з 2017 до 2021 року, і за цей час галузь подвоїла виробництво. Два роки після вторгнення росіян програма не діяла, але вже з 2024 відновлена. Трактор Farmer, спроектований в Україні і вперше випущений у Польщі, сьогодні попри війну продовжує вироблятись у Дніпрі.
Цінуймо і купуймо своє, зроблене в Україні».
Видеосюжет украинского ТВ об этом можно посмотреть здесь www.facebook.com/watch/?v=886094853336827&rdid=Ww6bRrUOE2SbTywk
Подробней о предприятии «Агромашинвест» можно узнать на его сайте www.agromashinvest.com
Gorod`ской дозор | |
Фоторепортажи и галереи | |
Видео | |
Интервью | |
Блоги | |
Новости компаний | |
Сообщить новость! | |
Погода | |
Архив новостей |