Згоден
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності та погоджуєтеся на використання файлів cookie.
Дніпро » Новини міста і регіону
Пт, 22 серпня 2025
19:17

НОВИНИ МІСТА І РЕГІОНУ

Акцизи та податки на пальне повернулись у довоєнний стан: як змінились ціни за тиждень

Акцизи та податки на пальне повернулись у довоєнний стан: як змінились ціни за тиждень

В Україні з 1 липня повернули довоєнні податки та акцизи на усі види пального.

Що змінилось на ринку і як зросли ціни, розповів під час брифінгу директор консалтингової групи «А95» Сергій Куюн, пише УНН.

Загалом за перший тиждень після повернення 20% податку, ціни на різні види пального не виросли дуже різко. Бензин А95 в роздріб подорожчав на 3 грн, до 47 грн 90 коп., дизельне пальне - на 3 грн 45 коп., до 46 грн 86 коп., а скраплений газ - на 1 47, до 23 грн 39 коп. за літр.

Поступове зростання було в діапазоні 2 - 5 грн в залежності від заправної станції: ті, хто торгували не дорогим паливом підняли в середньому ціну на 5 грн, а ті, хто до цього продавав дорого збільшили ціни несуттєво.

Основний вплив на ціноутворення зробив ПДВ, тому що податок сплачується на момент продажу. Найближчим часом очікується, що ціна буде поступово зростати за рахунок акцизу, який сплачується на момент перетину кордону.

"Рекордні високі постачання пального були у червні та травні. Трейдери готувалися до подорожчання, тому встигли привезли багато пального ще за низьким податком. Відповідно стабілізація цін на пальне відбудеться після того, як повністю замісять старі запаси. Орієнтовно це початок серпня, тоді можна буде робити якісь висновки», - каже Сергій Куюн.

Крім того, на ціноутворення вплине оптовий ринок, який почав зростати ще наприкінці червня. Ціна на 95 бензин зросла на 7 грн 75 коп, на дизпальне на 7 грн. І це з урахуванням нових податків. В цілому податкове навантаження на бензин зросло на 11 грн, на дизпальне 8 грн за літ, і скраплений газ на 3.

Мета повернення довоєнних податків це наповнити державний бюджет, який є єдиним джерелом фінансування нашої армії. Хоча велика частина цих податків може не потрапити до бюджету через схеми з оптимізації оподаткування.

«Великі трейдери кажуть про ділків, які вже пропонують свої послуги. Наприклад фіктивне споживання, коли іде торгівля не нафтопродуктами, а документами на пальне. Створюються фіктивні зобов’язання по ПДВ, і держава їх не отримує. До війни втрату через оптимізацію оцінювали у 20 – 25 млрд грн і рік, на жаль є всі передумови, щоб отримати цю проблему», - каже Сергій Куюн.

Єдине розв'язання цієї проблеми – податкова має показувати податкове навантаження по кожному учаснику ринку. Відповідно можна буде порівняти ціни та побачити, де є проблема, вважає Куюн.

Нагадаємо, в Україні з 1 липня підвищили ПДВ та акциз на пальне.

Gorod.dp.ua на Facebook.

Інші новини:

ЗВЕРНИТЬ УВАГУ!
Популярні*:
 за коментарями | за переглядами
•  «Ночував на вокзалі»: на що йдуть дніпряни, щоб придбати квитки на потяг, та як в Укрзалізниці пояснюють ажіотаж у касах (13)

•  Від удару авто задимілося: у Дніпрі на Успенській площі горе-водій влетів в Audi (відео моменту) (10)

•  Попри невдоволення громади: у Дніпрі на Сонячній Набережній зводять нову багатоповерхівку (8)

•  Масштабні роботи на головному водогоні Дніпра: коли буде відновлено водопостачання на правобережжі міста (7)

•  Два райони Дніпра залишилися без води (6)

•  Буде епохальним: міністр економіки про новий Трудовий кодекс (5)

•  Першу в місті підземну школу-укриття добудовують у Дніпрі (5)

•  Активне довголіття: нова стратегія України змінює ставлення до старших людей (4)

•  На містобудівній раді Дніпра розглянули нові проекти (3)

•  У Дніпрі тривають демонтажні роботи у пошкодженому ворожою ракетою ЖК «Новодворянський» (3)


* - за 7 днів | за 30 днів | Докладніше
Цифра:
1 689 000
євро вартість одного сучасного трамвая

Джерело
copyright © gorod.dp.ua
Всі права захищені. Використання матеріалів сайту можливо тільки з дозволу власника.

Про проект :: Реклама на сайті