1 Відділення
На музыку М. Равеля
"Нескорені"
Сучасний балет на 1 дію
«Болеро» – справжній композиторський фокус Равеля. Сам композитор так охарактеризував свій твір: «Це – танець у дуже стриманому темпі, цілковито незмінний як мелодійно, так і гармонійно і ритмічно, причому ритм безперервно відбивається барабаном. Єдиний елемент різноманітності вноситиметься оркестровим crescendo [італ. – підсилення звучання.]».
Спочатку це був своєрідний композиторський експеримент: музичний твір який звучить п'ятнадцять хвилин, побудований лише на двох темах, що наполегливо повторюються без будь-якого розвитку. Гіпнотичний вплив ритмічної фігури, що незмінна і багато разів повторюється, на тлі якої дві теми також звучатимуть багато разів, демонструючи незвичайне зростання емоційного напруження та підсилюючись все нові та нові інструменти.
У равелівському «Болеро» є і щось войовниче – у звучанні малих барабанів. Барабані – це завжди тривога, це якась загроза. Барабані – глашатаї війни, тому не дивно, що грізний тон равелівського «Болеро» справляє неймовірно сильне враження, що турбуватиме і піднімає. І тому саме ця музика була обрана для хореографічного віддзеркалення стану нашої країни, нескореності нашого народу, що прокинувся від вибухів у ранці 24 лютого 2022р.
Енергетика музики Равеля, її постійно зростаюча напруга, – підіймає, очищає, розливає навкруги світло, яке не померкне ніколи.
“Крути, Історіє,
литі могутні жернова,
Будь мельничихою
у грізний час прибою!
О, болеро!
священний танець бою!»
2 Відділення
Шопеніана
Ф. Шопен
(Сільфіді)
Хореографічний шедевр Фокіна на музыку Шопена – одна із найпривабливіших сторінок в історії балетного мистецтва. Наче у дивовижному сні з'являється перед глядачем хоровод Сільфід у старовинних пачках. І як ефемерні повітряні польоти, стрибки та пробіжки танцюючих балерин. Цей балет чарує, гіпнотизує, захоплює.